Praca w SEO – copywriting

Seo wymaga wielu różnych specjalistów. Wśród nich są między innymi copywriterzy, seowcy, menadzerowie czy też telemarketerzy. Jednym z najmniej docenianych specjalistów, dla których jest praca w SEO są copywriterzy. Największą wadą jest fakt, że działając w branży copywritingu i przygotowując teksty tylko i wyłącznie dla SEO ciężko spodziewać się większych kokosów. Można skorzystać ze specjalnych portali, które gromadzą zlecenia.

 

Zarobek czy dorobienie?

Przede wszystkim zajmując się copywritingiem trzeba się zastanowić czy będzie to nasze główne zajęcie czy też raczej będziemy to realizować tylko z doskoku jako formę dorobienia do wypłaty. Wtenczas też zwykle te osoby nie promują się i nie starają dotrzeć do największych zleceniodawców.

 

Wady i zalety działalności jako copywriter

Dla każdego wadą czy też zaletą tej formy zarobkowania będzie coś innego. Dla większości osób największą zaletą działalności jako copywriter będzie możliwość samodzielnego zarządzania swoim czasem. Każdy copywriter jest swoim sterem, żeglarzem i okrętem i nie musi się nikomu z niczego tłumaczyć. Dodatkowo nie trzeba regularnie pojawiać się w biurze i wystarczy realizować stawiane zadania o praktycznie dowolnej porze. Jednak niestety większość osób nie posiada motywacji, samozaparcia oraz konsekwencji, aby pracować z odpowiednią wydajnością, zdobywać zlecenia oraz poprawiać posiadany przez siebie warsztat. Niestety to bardzo dosadnie pokazuje, że praca w SEO jako copywriter nie jest przeznaczona dla każdego.

 

Większość copywriterów pracuje w domu oraz musi samodzielnie zapewnić sobie odpowiednie narzędzia pracy, jednak większość osób posiada odpowiedni komputer do pracy w edytorze tekstu. Jeśli chodzi o zalety to nie trzeba wydawać pieniędzy na dojazdy, paliwo, bilety czy też tracić czasu na dotarcie do niej. Dodatkowo trzeba lubić pracę w samotności. Największym problemem jest fakt zapewnienia płynności zleceń. Zdarzają się sytuacje, w których kompletnie nie ma się czasu na nic, ponieważ jest tyle zleceń, natomiast w innym momencie niestety zleceń brakuje. Na szczęście sytuację ratują platformy ze zleceniami dla copywriterów, jednak niestety stawki na takich platformach są zwykle dość niskie.

Zobacz artykuł o pracy w Krakowie.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Rynek IT

Rynek IT to wciąż najbardziej i najszybciej rozwijający się obszar na rynku pracy. Coraz więcej firm czy instytucji państwowych decyduje...

Zamknij